روغن زیتون فرابکر رودبار

روغن زیتون فرابکر رودبار

روغن زیتون جزو بهترین و پرخاصیت‌ترین روغن‌های گیاهی شناخته شده و از میوه‌ی زیتون تهیه می‌گردد. روغن زیتون از گذشته تا به امروز کاربرد‌های متعددی داشته و در انواع غذاها و لوازم‌های آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خریداری روغن زیتون اصل نیز بسیار ضروری می‌باشد. همه‌ی ما تا حدودی با ارزش غذایی و خواص روغن زیتون آشنا هستیم. برای اینکه بیشتر با  انواع خواص این روغن آشنا شوید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

خواص روغن زیتون

روغن زیتون اصل سرشار از مواد مغذی و چربی‌های سالم و اشباع نشده می‌باشد که برای سلامت بدن بسیار مفید است. بنابر این روغن زیتون می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در رژیم غذایی ما داشته باشد. برای اینکه با خواص متعدد این ماده آشنا شوید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

  1. خواص روغن زیتون برای روده

سیتواسترول از جمله موادی است که در روغن زیتون یافت می‌شود. این ماده باعث می‌شود تا روده موادی مانند منیزیم، کلسیم و آهن را به راحتی جذب کند. همچنین افرادی که دچار انگل و کرم روده هستند می‌توانند با مصرف روغن زیتون به راحتی آنها را دفع کنند.

روغن زیتون به راحتی آنها را دفع کنند.

  1. خواص روغن زیتون برای زخم

کسانی که جراحت و زخمی دارند، می‌توانند روزانه مقداری از روغن زیتون اصل را روی زخم خود بمالند و آن را ماساژ دهند. این کار به سست شدن سلول‌های مرده محل زخم کمک کرده و به سرعت باعث از بین رفتن آنها می‌شود. همچنین ترکیب روغن زیتون و عسل برای ضدعفونی کردن محل زخم بسیار مناسب بوده و از بروز عفونت جلوگیری می‌کند.

  1. خواص روغن زیتون برای چشم

استفاده از چند قطره روغن زیتون در هنگام بروز حساسیت و خارش چشم، می‌تواند بسیار کارساز باشد. همچنین از دیگر خواص روغن زیتون اصل می‌توان به قطع آبریزش چشم و بهبود بینایی اشاره کرد. اگر شما فردی هستید که بصورت دائمی از لوازم آرایشی استفاده می‌کنید، پاک کردن آرایش چشم و صورت در هنگام خواب بسیار ضروری است. برای همین شما می‌توانید از روغن زیتون اصل برای پاک کردن آرایش دور چشم استفاده کنید.

  1. خواص روغن زیتون در برابر بیماری قلبی

در سال‌های اخیر بیماری‌های قلبی، جزو رایج‌ترین عوامل مرگ و میر در جهان بوده است. روغن زیتون اصل دارای مقادیر بالایی از اسید‌های چرب مفید بوده و باعث بهبود وضعیت کلسترول خون می‌شود. همچنین روغن زیتون میزان التهاب بدن را کاهش داده و از ایجاد لخته خون در رگ‌های بدن جلوگیری می‌کند. پس روغن زیتون از این طریق باعث حفظ سلامت قلب می‌شود.

طبع روغن زیتون

میوه‌ی زیتون نرسیده، دارای طبع سرد بوده و به محض رسیده شدن طبع گرمی پیدا می‌کنند. از آنجایی که روغن زیتون، از زیتون‌های رسیده استخراج می‌شود، از طبع گرمی برخوردار است. طبع گرم این روغن‌ها باعث شده تا در طب سنتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد. پس می‌توان گفت که روغن زیتون اصل بهترین گزینه برای استفاده‌ی افراد سرد مزاج بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

کاربرد‌های روغن زیتون

شاید روغن زیتون را همیشه در آشپزخانه دیده باشید که برای مصارف پخت و پز استفاده می‌شود. اما علاوه بر پخت و پز این روغن پرخاصیت کاربرد‌های مختلفی نیز دارد. در ادامه به کاربردهای مختلف روغن زیتون اصل خواهیم پرداخت.

  • کاربرد روغن زیتون برای مصارف آشپزی
  • کشورهایی که در حوزه‌ی مدیترانه قرار دارند، از این ماده به وفور در غذاهای خود استفاده می‌کنند. سه ماده زیتون، گندم و انگور جزو مهم‌ترین مواد غذایی این کشورها می‌باشند. از روغن‌ زیتون تصویه نشده معمولا در تهیه‌ی سالاد و انواع غذاهای سرد استفاده می‌شود. زیرا در اثر حرارت بالاتر از ۲۱۰ درجه، ذرات تصویه نشده‌ی این روغن‌ها سوخته و مزه‌ی خود را از دست می‌دهند. ولی برای پخت و سرخ کردن غذاها، بهترین گزینه استفاده از روغن‌های تصویه شده می‌باشد.
    • کاربرد روغن زیتون در مراقبت‌های پوستی
    • روغن زیتون را می‌توان به عنوان یک نرم کننده طبیعی مورد استفاده قرارداد. استفاده از این روغن به عنوان روغن ماساژ، میزان گردش خون را افزایش داده و باعث می‌شود پوست مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کند. همچنین این روغن به دلیل داشتن خاصیت آبرسانی، مناسب افرادی با پوست خشک می‌باشد.

      ویژگی روغن زیتون تازه و مرغوب

      معمولا عطر و طعم روغن زیتون اصل و تازه بیشتر می‌باشد. این عطر و طعم با گذشت زمان کاهش یافته و معمولا از روغن‌هایی که از عمر مصرفی آنها بیش از یکسال گذشته باشد، برای مصارف پخت و پز استفاده می‌گردد. زمان روغن گیری نیز از جمله عواملی است که بر روی طعم و مزه‌ی روغن زیتون اثر می‌گذارد. مثلا روغن زیتون کاملا رسیده، طعمی شیرین و روغن زیتون نارس، طعم تلخی دارد.

      تنوع میوه‌ی زیتون بسیار زیاد بوده و هر کدام از آنها طعم و بافت منحصر به فرد خود را دارند. زمان چیده شدن زیتون نیز بر طعم آن اثرگذار می‌باشد. زیرا میوه‌ی زیتون در طی فرآیند رشد خود، ابتدا بصورت سبز بوده و بعد به رنگ بنفش و سپس به رنگ سیاه تبدیل می‌شود.

      عوامل موثر بر کیفیت روغن زیتون اصل

      برای اینکه روغن زیتون از کیفیت بالایی برخوردار باشد، وابسته به چندین عامل مختلف است. در ادامه به برسی چند نمونه از این عوامل می‌پردازیم.

      • باید در هنگام برداشت میوه‌ی زیتون، از آسیب دیدگی میوه جلوگیری شود.
      • باید حمل و نقل اصولی صورت گیرد.
      • میوه زیتون نباید انبار شود.
      • خیلی سریع و در زمان کوتاه به خارخانه منتقل شود.
      • عمل روغن کشی باید در دمای پایین انجام شود.
      • دارای بسته بندی مرغوب باشد.
      • کلام آخر

        برای اینکه کیفیت روغن زیتون اصل حفظ شود، باید آنرا به دور از نور خورشید نگهداری کنید. زیرا تحقیقات نشان می‌دهند نور مستقیم خورشید، بسیاری از آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون را به  مرور زمان از بین می‌برد. بهترین محل نگهداری روغن زیتون، محیطی تاریک و درون ظرف در بسته می‌باشد.

        سعی کنید در هنگام خریداری روغن زیتون اصل به مراکز و سایت‌های معتبر مراجعه کنید. همچنین خریداری از سایت‌ها می‌تواند علاوه بر صرفه جویی در وقت، خیالتان را از اصل بودن محصول راحت کند. با خرید از سایت‌های معتبر مانند سایت زیتون رودبار می‌‌توانید هزینه‌ی کم‌تری بابت محصول خریداری خود صرف کنید. زیرا این سایت‌ها محصولات مورد نظر شما را در کم‌ترین زمان و بدون واسطه در اختیار شما قرار خواهند داد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *